Wednesday, December 20, 2023

Hitungkan 6 tanda kiamat.


 Hadis di atas diriwayatkan dalam Saheh Bukhari. Ia menceritakan perkataan nabi SAW kepada Auf bil Malik ketika dalam perjalanan pulang dari Perang Tabuk. Baginda nabi SAW menyebutkan 6 petanda yang berlaku sebelum kiamat iaitu:

1) Kematian nabi SAW.- Sudah berlaku.

2) Pembukaan Baitul Maqdis-Sudah berlaku berulang kali dan kali ini ia di bawah kekuasaan Israel dna akan kembali berlaku.

3) Kematian yang begitu banyak seperti kematian kambing kerana penyakit 'Qas'anul Ghanam'-selepas zaman nabi, sudah berlaku wabak-wabak yang membunuh kaum Muslimin, antaranya zaman Umar Al-Khattab di mana Abu Ubaidah mati kerana wabak itu.

4) Banyak harta sehingga seseorang lelaki diberikan 100 dinar namun dia masih juga marah.

5) Fitnah yang akan memasuki rumah-rumah orang- Fitnah melalu internet dan media sosial pada hari ini mungkin menepati gambaran ini.Ianya sedang berlaku. 

6) Berlakunya perjanjian damai antara kaum Muslimin dengan Bangsa Rom lalu bangsa Rom Rom khianat dan kembali menyerang kaum Muslimin di bawah 80 ketumbukan dan setiap satunya ada 12 ribu tentera- Yang ini belum berlaku rasanya.



No comments:

Post a Comment

SYATAHAT SESAT AHLI SUFI

Syatahat adalah istilah yang digunakan di kalangan ahlu sufi merujuk kepada kalam yang diucapkan oleh lidah diterjemahkan daripada  seorang ...